Vill du hyra lokalen?

Vår lokal är unik i sitt slag och helt nyrenoverad! Belägen bara ett stenkast från vackra Mälarens strandkant med natur, bryggor och båthamnar omkring. Högt till tak gör lokalen väldigt speciell och akustiken perfekt för sång eller andra framträdanden under middagen eller bröllopsfesten.

Etagevåning med kök och sittplats för 20-30 personer. Nedervåningen erbjuder olika möjligheter med plats för långbord och 60 sittande gäster som sedan enkelt kan förvandlas till ett dansgolv.
Vi hyr ut för kalas, fest, middag/lunch, babyshower, bröllop, disco, dans, kurser, barnkalas, workshops, avslutningar, namngivningsceremoni (dop), minnesstund, möten, evenemang, andra inomhusaktiviteter etc. 

Lekrum för barn och möjlighet till barnpassning med ansiktsmålning och fiskdamm! 

loading...


Faciliteter

  • Tillgång till kök (spis, mikro, kaffebryggare, kylskåp/frys, diskmaskin)
  • Porslin uppsättning 60 personer (tallrikar, arsietter, glas, vinglas, champagneglas, bestick, vaser, tillbringare)
  • Toalett, dusch och omklädningsrum på nedre plan.
  • Möjlighet till lekrum och barnpassning vid fest och middagar. Barnservice i plast.
  • Mikrofon & Högtalare med blåtand.
  • 60 stolar + 9 bord för större sällskap 
  • 3 bord för buffé
  • 4 extra bord finns att hyra 30kr/styck
  • Vita dukar till alla bord finns att hyra 20kr/styck


Kapacitet

  • 8 sittande gäster, balkong
  • 30 sittande gäster, etagevåning 
  • 60 sittande gäster, bottenvåning 
  • 120 stående gäster, dansgolv


Regler

  • Egen dryck får medtas i slutet sällskap. Ej försäljning.
  • Vi hyr endast ut till sällskap där medelåldern är 30år fyllda eller sällskap där vuxen/förälder medverkar.
  • Vi stänger och låser lokalen senast 01:00 och ser helst att gäster börjar avrunda vid midnatt. 
  • Vi förhåller oss till grannar och spelar inte hög musik med öppna fönster efter klockan 22:00. 
  • Vid rökning utomhus, ansvarar hyresgästen för askkoppar och sopning av eventuella fimpar.


Priser

Etagevåning 
Måndag-Torsdag  300kr / timme 
Fredag-Söndag  500kr / timme

Bottenvåning
Måndag-Torsdag  300kr / timme 
Fredag-Söndag  1000kr / timme

Hel dag 
10.000 kr 
Rabatterat pris för heldag vid exempelvis bröllop eller andra större evenemang där det behövs mer tid för förberedelser. 

Övriga tjänster

  • Förberedelse/uppdukning: 500 kr  (Bord, stolar, dukar, porslin etc. efter överenskommelse och kundens önskemål.) 
  • Städning: 1500 kr 
  • Diskning: 500 kr 
  • Sophantering:  500kr
Obs!  
Sophantering ingår ej! Sopor måste tas med eller förbokas!
Om ovannämnda tilläggstjänster inte önskar ansvarar kunden själv för iordningställandet av lokalen under hyrestiden alternativt dagen efter eventet klockan 08:00-10:00. Inventering gör dagen efter klockan 10:00.

 

Tilläggsuppgifter för bokning/avbokning:

  • Ingen bokningsavgift
  • Vid bokning tas en depositionsavgift om 20% av det totala beloppet. Detta är ifall någonting går sönder eller förstörs. Beloppet återförs i sin helhet dagen efter eventet då en inventering har gjorts.
  • Vid avbokning 14 dagar före eventet återbetalas hela beloppet minus en administrationsavgift på 500 kr. 
  • Vid avbokning mindre än 14 dagar före eventet görs en återbetalning av 50% av det totala beloppet.
  • Nyckel kvitteras ut mot en avgift om 1000 kr vilket återförs i sin helhet dagen efter då inventering gjorts och nycklar återlämnats. 

Särskilda event

  • Individuell lokalhyra för evenemang knutna till välgörenhet.
  • Danskalas med danslärare 3 timmar:  3000 kr  (inklusive städning) 
  • Möhippa med danslärare 3 timmar:  3000 kr  (inklusive städning)
  • Dansuppträdande vid fest:  2000 kr
  • Namngivningsseremoni (dop) 3 timmar:  1500 kr - 3000 kr  (inklusive städning)
  • Minnesstund 3 timmar:  1500 kr - 3000 kr  (inklusive städning)
  • BabyShower 3 timmar: 1500 - 3000 kr  (inklusive städning)

Dekoration  -Ibland kan det vara skönt att slippa förbereda allt helt enkelt!

Har du slut på fantasi? Ingen tid över?  
Vi hjälper gärna till att både införskaffa material samt dekorerar åt er!

  • Vi dukar borden i den stilen ni väljer och vill ha. Vi blåser ballonger och hänger upp girlanger.
  • Vi ordnar med fiskdamm, pinata eller sätter upp dekor för lek till exempel "sätta hornet på enhörningen".
  • Vi hänger upp glitterdraperi vid schlagertema, införskaffar allt du behöver och vill ha för att höja kalasstämningen!
  • Vi har olika bildkollage som du kan inspireras utav och välja emellan.
Pris material
- Du väljer själv
 

Parkering

  • 1 privat parkering utanför dörren till lokalen, tillhandahålles hyresgästen
  • Gott om gatuparkering runtomkring
  • Stockholm Stad Zon 5
  • GRATIS på helger
  • Cykelställ utanför lokalen

Vid intresse, skicka ett meddelande!


DANSKALAS

Funderar ni som så många andra på vad ni ska göra på barnens kalas? Vi har den bästa lösningen! Inget är väl roligare än ett danskalas?!
En danslärare kommer då att hålla i en danslektion för födelsedagsbarnet och alla inbjudna deltagare och vi bjuder på dans, skratt och en härlig kalaskänsla. Under tiden barnen dansar kan ni föräldrar duka upp tårta och dyligt på övervåningen i vårt café. Ni bestämmer själva hur många timmar ni vill disponera i lokalen, vi rekommenderar 3 timmar för ett fulländat kalas med tid för dans, fika, presentöppning och fri lek. 

Alternativ 1
Ni har möjlighet att själva välja ett tema för danskalaset.
Exempel på teman kan vara maskerad, disney, starwars, sommartema, schlager, halloween, påsk, djungeltema m.m. Låt fantasin flöda!

Alternativ 2
Ni har möjlighet att välja en favoritlåt eller artist som ni gärna vill dansa till. Vi specialkoreograferar då en dans till just den låten/artisten.

Alternativ 3 
Ni har möjlighet att välja en specifik dansstil att fokusera på. 
Exempel på stilar kan vara Streetdance,  Showjazz, Musikal, Latinmix ex. salsa m.m. 

Scenkläder och rekvisita!
Vi har alla möjliga scenkläder och rekvisita som kan vara roligt att piffa till kalaset med!

Dekoration!
Har du slut på fantasi? Ingen tid över? Vi hjälper gärna till att både införskaffa material samt dekorerar åt er! Vi dukar borden i den stilen ni väljer och vill ha. Vi blåser ballonger och hänger upp girlanger. Vi ordnar med fiskdamm, pinata eller sätter upp dekor för lek till exempel "sätta hornet på enhörningen". Vi hänger upp glitterdraperi vid schlagertema, införskaffar allt du behöver och vill ha för att höja kalasstämningen! Vi har olika bildkollage som du kan välja emellan. Ibland kan det vara skönt att slippa förbereda allt helt enkelt! 

 

4-6 år Exempel 
Tema: Havet 
Kläder, musik och dans och rekvisita med blå sjalar inspireras av havet som är tema för just detta kalas. 

6-8 år Exempel
Tema: Rock n´Roll
Kläder, rekvisita, huvudbonad, musik och dans inspireras av temat!

 

8-10 år Exempel 
Låt/Artist: "Let it go" från musikalen Frost! Födelsedagsbarnet väljer alltså sin egen favoritlåt!
Dansläraren koreograferar ett härligt dansnummer till låten ni själva valt!
Kläder & sjalar finns att låna av dansskolan. 

10-12 år Exempel
Dansstil: Jazz
Årstid: Vinter/Juletid
Dansläraren fokuserar på den dansstil ni gillar bäst, i detta fallet Jazz.
Eleverna får gärna låna kläder och ha med sig egna tomteluvor om kalaset förefaller i exempelvis december månad! 



 

Praktisk information

Pris kalas: 2500kr (lokalen får då disponeras i 3 timmar)
Pris städning/disk/sophentering: 500kr

Vid egen städning medföljer städschema och lokalen får disponeras i 1 timme efteråt
Pris dekoration: 500kr
Tid danslektion: 45-60min dans (tiden avgörs oftast av barnens fokus och vilja att dansa)
Lokal: Danskalaset hålls på dansskolan i våra nya fina lokaler! 

Utomhus: Alternativt vid varmare årstid så kan vi definitivt ha kalaset utomhus i en park!
Pris danskalas utomhus: 1500kr

Vi gör allt för att tillmötesgå era önskemål om dag, tid och plats.
Vi rekomenderar lördagar och söndagar mellan:
12:00-15:00
13:00-16:00
14:00-17:00

 

Intresseanmälan